.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تذکرات نمایندگان شمالی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تذکرات متعدد خود درباره قرائت اسامی غایبین و متاخرین در آغاز جلسه علنی امروز مجلس موجی از تذکرات را به صحن علنی آوردند که لاریجانی در پاسخ به همه تذکرات گفت: همه مرخصی های نمایندگان لغو شده است.

در آغاز جلسه علنی امروز شنبه مجلس بعد از قرائت نام غایبان جلسه از سوی امیدوار رضایی عضو هیئت رئیهس مجلس، حسن ملک محمدی نماینده دامغان با استناد به تذکر آیین نامه ای با مخاطب قرار دادن رئیس مجلس علی لاریجانی، گفت: وقتی با مرخصی نمایندگان موافقت می شود دیگر زیبنده نیست که نام غایبین را در صحن علنی قرائت کنیم.

وی همچنین ادامه داد: برخی از این افراد به ماموریت رفتند و این ماموریت ها نیز با موافقت مجلس انجام شده است.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی گفت: ما همه مرخصی ها را لغو کرده ایم و فقط مرخصی های مربوط به حج واجب را قبول داریم.

انتقاد از استفاده رسانه ها از نطقها علیه مجلس

یوسف قاسمی نماینده مردم لاهیجان نیز در تذکری با استناد به ماده 23 و 11 آیین نامه داخلی مجلس گفت: در هفته های گذشته برخی تذکرات که در صحن علنی مجلس مطرح شده بود در رسانه ملی و جراید علیه مجلس به شکل سازمان یافته ای به کار گرفته شد که باید از سوی مجلس دفاع شود.

وی افزود: نمایندگان باید در بحث های داخلی به گونه ای عمل کنند که شان مجلس را حفظ کنند.

قاسمی گفت: متاسفانه انعکاس تذکرات نمایندگان به شیوه هدفگذاری شده و سازمان یافته علیه مجلس استفاده می شود.


لاریجانی نیز با تایید این سخنان گفت: درست است، چرا که نمایندگان در هفته گذشته بسیار وقت گذاشتند. هفته گذشته نیز ساعت 6 صبح به مجلس آمدند و فردا نیز ممکن است همین طور باشد بنابراین باید به گونه ای عمل شود که شان مجلس حفظ شود.

غیبت نواب رئیس نیز اعلام شود

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه که نامش در لیست متاخران امروز صبح قرائت شد نیز با استناد به ماده 91 آیین نامه داخلی مجلس در تذکری آیین نامه ای گفت: نباید میان نمایندگان مختلف با یکدیگر تفاوتی قائل شوید. من اکنون لیست تاخیری ها را در اختیار دارم و نام من به عنوان غایب اعلام شده است این در حالیست که نایب رئیس دوم شما روزهاست که در مجلس حضور ندارد ولی غیبت یا تاخیر او هیچگاه ثبت یا قرائت نشده است.

وی همچنین گفت: امروز من و نایب رئیس اول شما آقای ابوترابی با هم وارد مجلس شدیم ولی نام ایشان به عنوان متاخر قرائت نشده است. همچنین نام رضایی میرقائد نیز که همزمان با من وارد مجلس شده است در لیست متاخرین خط خورده است و ثبت نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه شما متعهدید با همه یکسان برخورد کنید مگر نمایندگی برخی بیشتر از نمایندگی بعضی از افراد است؟

جهانگیرزاده با انتقاد از برخوردهای دوگانه در مجلس گفت: باید به این امور رسیدگی شود.

لاریجانی نیز در پاسخ به وی گفت: لیست اسامی غایبان و متاخران به صورت کامپیوتری تهیه می شود و امیدوار رضایی اسامی افراد را بر اساس این لیست می خواند و اگر موردی هم بوده و قرائت نشده باید اصلاح شود.

امیدوار رضایی نیز با مخاطب قرار دادن جهانگیرزاده گفت: من امیدوار رضایی میرقائد هستم و اکنون در جلسه علنی حاضرم.

قرائت اسامی غایبان مغایر اقتدار مجلس است

در ادامه نیز علی ادیانی راد نماینده مردم قائم شهر در تذکری با استناد به ماده 11 آیین نامه در خصوص قرائت اسامی غایبان تذکر داد و گفت: قرائت اسامی افرادی که حضور نداشتند مخالف آیین نامه داخلی مجلس است چرا که با این اقدام اقتدار مجلس به دست مجلس تا حدود زیادی در افکار عمومی دچار خدشه می شود در حالیکه حضور نداشتن نمایندگان در مجلس به معنای غیبت نیست و برخی از افراد برای انجام کارهای مربوط به مجلس مرخصی می گیرند.

وی با بیان اینکه اسم بنده جلسه پیش در صحن علنی به عنوان غایب قرائت شده، افزود: من از 10 روز قبل مرخصی گرفته بودم و این مرخصی به دلیل محول شدن کار مجلس به بنده بوده است و من با استفاده از مرخصی شخصی خود امور مجلس را انجام داده ام.

ادیانی با اشاره به قرائت اسامی غایبان در آغاز جلسه علنی امروز گفت: این نوع برخوردها را افکار عمومی را مخدوش می کند که این تعداد نمایندگان مجلس در جلسه علنی و زمانی که برنامه پنجم مورد بررسی است حضور نداشته اند.

وی گفت: آیا این اقدام از باب توجه نکردن به رسالت، شانیت نمایندگان است یا رها کردن اقدامات اساسی، چرا که اینگونه تصور می شود نمایندگان کار اصلی برنامه را رها کردند و به اقدامات دیگر می پردازند در حالیکه این تفکر درست نیست.


همه مرخصی ها لغو شده است

لاریجانی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه بهتر است به این بحث ها پایان داده شود و دیگر این تذکرات داده نشود، گفت: چرا که ما همه مرخصی ها را لغو کرده ایم و نمایندگان باید به این موضوع توجه کنند.

وی گفت: هر یک از نمایندگان به دلیل انجام کاری غیبت کرده اند اما با توجه به اهمیت موضوع برنامه پنجم، ما همه مرخصی ها را لغو کرده ایم.

سید ناصرموسوی نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در ادامه جلسه با استناد به تذکر آیین نامه ای بند 11 ماده 23 و ماده 88 آیین نامه داخلی خطاب به لاریجانی گفت: شما اعلام کردید که مرخصی ها لغو شده است بهتر است بگویید که بیماری به سراغ نمایندگان نیاید.

به خاطر برنامه پنجم به حج نرفتم

وی با انتقاد از اینکه نام وی به عنوان کسی که در سفر حج به سر می برد در صحن علنی قرائت شده است ، گفت: در حالیکه بنده به دلیل اهمیت برنامه پنجم اصراری به رفتن حج نداشتم.

وی گفت: بر اساس ماده 88 آیین نامه داخلی مجلس اگر نماینده ای بیش از 100 ساعت متوالی یا 250 ساعت غیر متوالی از مجلس و کمیسیون ها غیبت کند مستعفی شناخته می شود و اکنون حدود 4 هفته است که برنامه پنجم در مجلس بررسی می شود و نمایندگان طی 2 شیفت و 7 ساعت این لایحه را رسیدگی می کنند و احتمالا دو هفته دیگر نیز این موضوع ادامه دارد.

وی ادامه داد: لذا برخی نمایندگانی که به حج یا سفرهای دیگر رفته اند بیش از 250 ساعت مجلس را ترک کرده اند و بنا بر ماده 88 اگر مرخصی افراد سفر کرده به حج غیبت غیر موجه باشد دیگر این نمایندگان نمی توانند وارد مجلس شوند.

وی گفت: چرا هیئت رئیسه موضوعی را مطرح می کند که بار حقوقی برای آنان دارد؟ چرا که یا باید اعلام شود غیبت افراد مذکور موجه است و از مرخصی استفاده می شود و یا طبق قانون عمل کنند و الا این کار اختلال در فعالیت های مجلس بوجود می آورد.

لاریجانی نیز در پاسخ گفت: افرادی که در حج واجب هستند و یا مرخصی استعلاجی گرفته اند برای آنها مرخصی محاسبه می شود اما اگر افرادی به سفرهایی دیگر رفته اند ، ما آن را ملغی کرده ایم جزء مرخصی ها محسوب نمی شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.